head

CZĘŚCI AUDI I VOLKSWAGEN

Doposażanie aut

Oferujemy szeroką gamę systemów doposażenia zwiększających funkcjonalność, komfort i bezpieczeństwo użytkowników aut nie wyposażonych fabrycznie w te systemy.

Wśród systemów bezpieczeństwa znajdziecie Państwo między innymi: Asystenta jazdy nocnej, Asystenta świateł drogowych, Audi adaptive cruise control, hold assist, side assist oraz wskażnik kontroli ciśnienia w oponach.

Doposażymy także państwa auto w systemy podnoszące komfort jak i funkcjonalność. Wśród wielu systemów oferujemy: automatyczne wspomaganie otwierania i zamykania bagażnika, fotele z pamięcią ustawień, hak holowniczy z elektryczną regulacją, ogrzewanie siedzeń, światła do jazdy dziennej oraz tylne LED, system Start-Stop, kluczyk komfortowy oraz wskaźnik biegu.

Doskonałą jakość dźwięku zapewnimy Państwu doposażając Państwa auto w systemy nagłośnienia Bang & Olufsen oraz BOSE Surround Sound.

 

Audi side assist

 Skuteczna pomoc przy zmianie pasa ruchu

Asystent zmiany pasa ruchu poddaje stałej kontroli przestrzeń w tzw. „martwym polu“, sygnalizując kierowcy za pomocą świateł LED zintegrowanych z lusterkiem pojawienie się w nim lub zbliżanie do niego innego pojazdu , stanowiąc nieocenioną pomoc przy zmianie pasa ruchu, szczególnie podczas jazdy na autostradzie.

W obudowie lusterek zewnętrznych są umieszczone specjalne wskaźniki. Począwszy od prędkości 30 km/h Audi side assist przy pomocy dwóch czujników radaru o maksymalnym zasięgu 70 metrów mierzy odstęp i różnicę prędkości rozpoznanych na drodze pojazdów i porównuje je z parametrami własnego samochodu. Gdy Audi side assist uzna różnicę prędkości i odstęp między pojazdami za zagrożenie dla zmiany pasa ruchu, we wskaźniku w lusterku zapala się sygnalizacja ostrzegawcza (poziom informacyjny). Kierowca dostrzega to ostrzeżenie spoglądając w kierunku lusterka. Jeśli kierowca włączy kierunkowskaz, a Audi side assist jednocześnie zarejestruje zbliżający się pojazd, wskaźnik w lusterku sygnalizuje migającą diodą ryzyko kolizji (poziom ostrzegawczy). System MMI umożliwia zaprogramowanie trzech stopni jasności diody ostrzegawczej.

Audi lane assist

 Asystent toru jazdy pomaga kierowcy utrzymać właściwy tor jazdy i tym samym zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom na drodze. Gdy pojazd najedzie na linię graniczną, system ostrzega kierowcę o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu poprzez wibrację kierownicy. Audi lane assist nie koryguje jednak samoczynnie toru jazdy samochodu.

Aktywacja systemu Audi lane assist następuje dzięki kamerze umiejscowionej z przodu samochodu, która automatycznie rozpoznaje linie graniczne pasa ruchu - zarówno po lewej, jak i po prawej stronie. W przypadku gdy pojazd zbliży się do linii ograniczającej pas ruchu na niedozwoloną odległość, kierowca otrzymuje impuls ostrzegawczy w postaci wibracji kierownicy. Jeśli kierowca jednocześnie sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu, urządzenie nie aktywuje się. To, jakie oznaczenia na drodze wykryje czujnik, zależy m. in. od pogody, oświetlenia, a także od jakości samych oznaczeń. Dlatego Audi active lane assist może pełnić jedynie rolę asystenta, nie zastąpi jednak w pełni uwagi kierowcy. Moment ostrzeżenia oraz siłę wibracji można w łatwy sposób zaprogramować w systemie MMI. System Audi lane assist doskonale sprawdza się na autostradach i drogach krajowych, i działa od prędkości 60 km/h.

 

Asystent jazdy nocnej

 Bezpieczeństwo w ciemności

Ludzkie oko jest jednym z najbardziej czułych organów. Ale czasem i jego uwadze coś umyka. Na przykład, gdy zapada zmrok lub gdy coś nieoczekiwanie nas oślepi. Robimy co w naszej mocy, by wspomóc kierowcę w takich sytuacjach.

Oferowany na życzenie asystent jazdy nocnej z funkcją rozpoznawania pieszych przy pomocy kamery termowizyjnej rejestruje przestrzeń przed pojazdem i wyświetla na ekranie żółte kontury pieszych rozpoznanych z odległości 15-90 metrów. W przypadku wykrycia zagrożenia kolizji pojazdu z pieszym, system reaguje uruchamiając akustyczny sygnał ostrzegawczy i zmieniając barwę konturów przechodnia na czerwoną. Asystenta jazdy nocnej można dowolnie aktywować i dezaktywować używając w tym celu przycisku przy pokrętle regulacji świateł. Kierowca ma ponadto możliwość indywidualnej konfiguracji oznaczeń pieszych, rodzaju sygnału ostrzegawczego oraz kontrastu obrazu poprzez menu CAR w systemie MMI.

System Head-Up Display

System Head-Up Display dostępny w nowym Audi A6 wyświetla na przedniej szybie nie tylko prędkość, ale wszystkie najważniejsze informacje. Pomaga to kierowcy szybciej je zarejestrować

Head-Up Display (HUD) to technologia lotnicza. Do motoryzacji trafiła pod koniec lat 80. Polega na wyświetlaniu obrazów lub informacji ważnych dla kierowcy na przedniej szybie. Zaletą tego rozwiązania jest rejestrowanie podanych informacji bez odrywania wzroku od drogi.

Początkowo jednokolorowy wyświetlacz pokazywał aktualną prędkość auta. Dziś dzięki postępowi techniki wyświetlacze stały się kolorowe i pokazują wskazania nawigacji. W nowym Audi A6 system HUD korzysta z wyświetlacza ciekłokrystalicznego typu TFT i został jeszcze bardziej rozbudowany. Oprócz aktualnej prędkości i drogi wskazanej przez nawigację przed oczami kierowcy ukazują się także ostrzeżenia o zmniejszającej się odległości od poprzedzającego nas auta, czy o aktualnym ograniczeniu prędkości.

Ważną funkcją wyświetlacza HUD jest dostarczanie kierowcy informacji z systemu Night Vision wykrywającego ludzi znajdujących się przed samochodem, ale będących poza zasięgiem reflektorów. Komunikat o wykryciu człowieka przez Night Vision wyświetlany jest na wyświetlaczu znajdującym się pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem, ale także za pomocą HUD na przedniej szybie w postaci czerwonej ikony przedstawiającej idącego człowieka.